п'ятниця | 3 грудня 2021 | 00:52
23.02.2016

Врегулювання транзитного конфлікту між Україною та РФ – питання збереження десятків тисяч робочих місць

Втрата Україною сухопутних маршрутів територією Російської Федерації для доставки експортних товарів виллється втратами, що будуть обчислюватися мільярдами доларів. На цьому наголошує генеральний директор Федерації роботодавців України Руслан Іллічов. Сьогодні він разом із представниками інших бізнес-асоціацій та автоперевізниками взяв участь у засіданні робочої групи з проблемних питань експорту та транзиту до РФ, що відбулась у рамках Ради з просування експорту при Мінекономровзитку.

Нагадаємо, 15 лютого Україна ввела тимчасову заборону на транзит через свою територію російських вантажівок. Це стало відповіддю на дії Росії, яка 14 лютого заблокувала переміщення українських фур по своїй території. Таким чином, Москва і Київ пішли на відкритий конфлікт в питанні транзиту вантажів.

В ФРУ відзначають, що вже сьогодні, за оцінками провідних вітчизняних асоціацій перевізників, втрата сухопутного транзиту через Російську Федерацію може коштувати українським перевізникам 4,2 млрд. грн. на рік. "Українська економіка щомісячно втрачатиме десятки мільйонів гривень від переорієнтування російських транзитних перевізників на інші шляхи доставки товарів з або до Європи. Подальше загострення ситуації буде тільки збільшувати збитки українських виробників, перевізників та економіки в цілому. Зрештою, призведе до погіршення репутації України як надійного транзитера в Європі", - переконаний Руслан Іллічов.

Деякі з експертів вже сьогодні відзначають, що не замінить втрату сухопутного маршруту через Російську Федерацію і євроазіатський маршрут "Шовковий шлях". Україна тільки почала відпрацьовувати експериментальний варіант доставки товарів в Азію. Так, 15 січня з Іллічівська по "Шовковому шляху" пішов український потяг сполученням Україна - Китай, через Грузію, Азербайджан і Казахстан.

Як зазначає виконавчий директор "Організації роботодавців підприємств транспортних послуг Києва" Володимир Шемаєв, цей шлях поки не сильно виправдав покладені на нього надії. "Маршрут довше і дорожче у порівнянні з автомобільними перевезеннями", - відзначає Володимир Шемаєв. Всупереч прогнозам про 10-денний термін доставки вантажу в кінцевий пункт, український потяг прийшов із запізненням на чотири дні. А вартість такого перевезення, згідно з даними Шемаєва, в два рази перевищує ціну доставки автомобільним маршрутом безпосередньо через Росію.

На автотранспорт припадає близько 1 млн. тонн транзитних перевезень в рік. Голова Асоціації міжнародних автомобільних перевізників Леонід Костюченко прогнозує, що якщо Україна не врегулює конфлікт з російською стороною, під загрозою зриву опиниться майже 40 000 автопоїздок, які заплановані на 2016 рік. У грошовому вираженні, за інформацією Леоніда Костюченка, ці втрати можуть скласти понад 4 млрд. грн. за рік. Згідно з його підрахунками, конфлікт між країнами, в результаті якого закритий в'їзд в РФ для автомобілів з України, може також позбавити роботи тисячі автоперевізників. "Якась частина перевізників підуть в інші країни, але, за нашими даними, 5000 просто припинять роботу. Це майже шоста частина всіх автоперевізників країни, яких налічується близько 35 000", - вказує експерт.

В Федерації роботодавців України наголошують, що врегулювання транзитного конфлікту між Україною та Російською Федерацією – це також і питання збереження десятків тисяч робочих місць, що має бути пріоритетом не тільки для роботодавців та влади, а й для всіх громадських патріотично налаштованих організацій.

Джерело: ФРУ