четвер | 2 грудня 2021 | 23:19
16.03.2016

Робочі місця vs збереження доріг – дві проблеми – одне рішення

Обмеження руху вантажівок автомобільними дорогами місцевого значення вже спричиняє втрати вітчизняного бізнесу. Зберегти дороги і не втратити робочі місця – спільне завдання бізнесу і влади.

За ініціативи Федерації роботодавців України у Міністерстві інфраструктури з цього питання відбулась робоча зустріч. Представники промислових, будівельних і транспортних підприємств та організацій роботодавців – членів ФРУ обговорили гострі проблеми, що виникли через введенні обмеження, з директором департаменту стратегічного розвитку дорожнього ринку та автомобільних перевезень Мінінфраструктури Романом Хмілем та представниками Державного агентства автомобільних доріг України.

Ця зустріч стала наступним кроком ФРУ з перегляду норм урядової постанови щодо заборони руху дорогами місцевого значення вантажних автомобілів повною масою понад 24 тони і з навантаженням на вісь понад 7 тон (постанова КМУ № 869 від 21 жовтня 2015 року).

Перегляд постанови ініційовано Федерацією роботодавців у лютому поточного року, аби усунути невиправдані обмеження руху вантажівок дорогами місцевого значення, наблизити ці вимоги до європейської практики.

Своїм рішенням уряд по суті поставив за межі законодавчого поля роботу значної частини сучасного вантажного автопарку, переважно європейського виробництва, в закупівлю якого бізнес інвестував мільйони євро. Тепер більшість цих автомобілів можна завантажувати лише на половину, або навіть третину від передбаченого виробником навантаження. Жодної альтернативи або перехідного періоду для адаптації до таких новацій уряд не запропонував.

Під час робочої зустрічі роботодавці презентували свої пропозиції щодо першочергових кроків для зменшення негативного впливу згаданих обмежень на український бізнес. Представляючи пропозиції ФРУ, директор департаменту конкурентоспроможності бізнесу та регуляторної політики Олександр Яворський зазначив, що бізнес повною мірою розуміє важливість збереження розвитку доріг, як критичної інфраструктури для подальшого розвитку.

"На жаль, стан абсолютної більшості доріг в Україні вже багато років викликає справедливі нарікання як від бізнесменів, так і від громадян. Адже фінансування доріг хронічно недостатнє. Проте адміністративні заходи, що обмежують рух автомобільними дорогами, повинні враховувати інтереси та реальні потреби бізнесу, що працює на цих територіях. Адже ключове питання - це збереження робочих місць у цих регіонах", - сказав під час зустрічі в міністерстві експерт Федерації.

Олександр Яворський також наголосив, що ініційоване міністерством багатократне підвищення штрафів за порушення вагових параметрів – неоднозначний крок. Його реалізацію необхідно обов'язково підкріпити запровадженням прозорих механізмів вагового контролю на дорогах. Це дозволить мінімізувати корупційні ризики та посилити боротьбу зі злісними порушниками. - "Світовий досвід показує, що захмарні штрафи не дають суттєвих доходів до бюджету", - зауважив експерт ФРУ.

За результатами обговорення була досягнута домовленість про те, що Федерація разом із Міністерством, Держагентством автомобільних доріг та профільними галузевими інститутами ініціюватимуть перед Урядом внесення наступних змін до законодавства:

1) внесення змін до Правил дорожнього руху, в яких буде визначено перелік ділянок доріг, де не буде розповсюджуватись обмеження максимального навантаження;

2) можливість збільшення максимального навантаження на вісь для певних видів вантажних автомобілів, які використовуються провідними українськими виробниками будівельних матеріалів;

3) збільшення навантаження на вісь для автомобілів, що рухаються дорогами державного значення;

4) запровадження роздільного зважування повної маси тягача та причепа у складі автопоїзда.

Учасники робочої зустрічі також наголосили на необхідності прискорення прийняття Верховною Радою закону про Державний дорожній фонд, до якого спрямовуватимуться всі надходження від акцизного податку на пальне. Ці кошти мають використовуватись виключно на ремонт та будівництво доріг.

Джерело:ФРУ