середа | 8 грудня 2021 | 02:35
10.04.2015

ВІДБУЛАСЯ ПРЕС-КОНФЕРЕНЦІЯ "СТАН РИНКУ ПРАЦІ УКРАЇНИ. НОВІ ПІДХОДИ В ДІЯЛЬНОСТІ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ ЗАЙНЯТОСТІ"

9 квітня 2015 року в прес-центрі Українського національного інформаційного агентства Укрінформ відбулася прес-конференція «Стан ринку праці України. Нові підходи в діяльності Державної служби зайнятості» за участю Голови Державної служби зайнятості (керівника Центрального апарату) Ярослава Кашуби та Голови правління Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття Сергія Кондрюка.

У своєму виступі перед ЗМІ Ярослав Кашуба окреслив основні тренди ринку праці: звуження попиту на робочу силу та зменшення чисельності зайнятих (на 1,2 млн. осіб у 2014 році, порівняно з 2013 роком); зростання рівня безробіття (з 7,3% до 9,3% економічно активного населення); зменшення чисельності застрахованих осіб – платників єдиного внеску на соціальне страхування (на 1,5 млн. осіб у лютому 2015 року порівняно з аналогічним місяцем 2014 року); зменшення середньооблікової кількості штатних працівників (скорочення у лютому п.р. на 1,4 млн. осіб порівняно з аналогічним місяцем 2014 року).

Керівник служби зайнятості відзначив стратегічні напрями діяльності служби зайнятості на 2015 рік, спрямовані на швидке реагування на потреби шукачів роботи і роботодавців.

«За підтримки Міністра соціальної політики Павла Розенка розпочато модернізацію служби, – зауважив Я. Кашуба,– Серед проектів, над якими ми вже працюємо: інформаційно-консультаційні центри, надання послуг під «єдиним дахом» (разом з представниками інших соціальних служб), бізнес-інкубатори та консалтингові центри (для надання комплексної допомоги з ведення бізнесу підприємцям-початківцям – як з числа безробітних, так і для всіх бажаючих), підтвердження неформальної освіти, розвиток центрів професійно-технічної освіти служби зайнятості та співпраця з Міносвіти, проведення міжнародних конференцій тощо. Важливим для нас є і застосування сучасних інформаційних технологій: ми розробляємо електронний доступ – нові сервіси для роботодавців та безробітних, удосконалюємо роботу наших Інтернет-порталів».

Ярослав Кашуба окремо зупинився на питанні підвищення довіри до служби зайнятості з боку громадськості. «Всі наші зміни – для наближення послуг до людей, зміни ставлення до служби з боку роботодавців,– підкреслив він.– Цьому сприятиме й започатковане нами анкетування клієнтів служби зайнятості, щомісячне опитування роботодавців та внутрішньо переміщених осіб. Вивчення та імплементація кращого міжнародного досвіду також покликані вивести державну службу зайнятості України на новий щабель, зробити європейською соціальною інституцією».

«Побудова ефективної моделі роботи з соціальними партнерами, громадськістю та волонтерами також належить до стратегічних напрямів нашої роботи,– зауважив Я. Кашуба. – І надважливим для служби зайнятості є активізація взаємодії з суб’єктами ринку праці щодо розширення інформації про попит на робочу силу для забезпечення економіки кваліфікованими кадрами».

«Я завжди стверджував, що працівники служби зайнятості – надзвичайно фахові люди, я міг би сказати, що це медичні брати і сестри, які з поля бою виносять ранених бійців, у даному випадку – працівників, які втратили роботу чи можуть втратити роботу»,– підкреслив С. Кондрюк.

Незважаючи на те, що прогноз на ринку праці на 2015 рік є невтішним, служба зайнятості має інструменти та ресурси пом’якшення ситуації на ринку праці. Це, зокрема, підвищення конкурентоспроможності шукачів роботи шляхом їхньої професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації, в т.ч. у центрах професійно-технічної освіти державної служби зайнятості, а також шляхом видачі ваучерів на перепідготовку, спеціалізацію, підвищення кваліфікації особам, старшим за 45 років.

Також одним з дієвих шляхів вирішення проблеми працевлаштування безробітних є залучення їх до підприємницької діяльності. «Коли я повторюю, що країну врятує малий та середній бізнес, то це не просто слова», – наголосив Я.Кашуба.

Служба зайнятості дає стартовий капітал безробітним, які бажають започаткувати власну справу, здійснюючи виплату допомоги по безробіттю одноразово. Попередньо на спеціалізованих семінарах з підприємництва здійснюється навчання безробітних основам ведення бізнесу, а також надання індивідуальних та групових консультацій з ведення власної справи.

В умовах обмеженого попиту на робочу силу пріоритетним питанням є співпраця з роботодавцями. Державна служба зайнятості підтримує роботодавців, зокрема, шляхом виплати компенсації єдиного внеску при створенні нових робочих місць та працевлаштуванні на них безробітних. При виникненні загрози вивільнення працівників під час вимушеного зупинення або скорочення виробництва – шляхом проведення заходів з профілактики настання страхових випадків (зокрема компенсація витрат напрофнавчання), а також виплати працівникам допомоги по частковому безробіттю.

Голова правління страхового Фонду на випадок безробіття С. Кондрюк підкреслив: «Страхова система на ринку праці довела свою спроможність та необхідність, ми пережили кризу 2008-2009 років і не було «бунту безробітних».

Однак, як вважає Голова правління Фонду, треба дуже уважно ставитись до прогнозування ринку праці і мати два сценарії – негативний, якщо загостряться події на Сході, що може дати поштовх до сплеску безробіття, і позитивний, якщо вдасться досить швидко впоратися із соціально-економічними викликами. Відповідно це впливатиме на видатки і фінансову спроможність Фонду.

У ході прес-конференції Я. Кашуба також навів оперативні дані: з початку року службою зайнятості працевлаштовано близько 158 тис. осіб, у тому числі 104 тис. зареєстрованих безробітних, направлено на професійне навчання понад 78 тис. безробітних, залучено до громадських робіт та інших робіт тимчасового характеру – 53,5 тис. безробітних.

«Модернізація служби зайнятості – це реагування на сучасні виклики ринку праці»,– підсумував свій виступ Ярослав Кашуба.

Джерело: Державна служба зайнятості